Przejdź do treści strony

Logotyp jest najważniejszym elementem systemu identyfikacji wizualnej. Nie może być w żaden sposób modyfikowany ani zmieniany, poza wariantami opisanymi poniżej. Zaleca się używać wersję podstawową logotypu. Wersja logotypu z hasłem jest podstawowym elementem strategii wizerunkowej firmy i zaleca się jego stosowanie na wszelkiego rodzaju materiałach promocyjnych, reklamowych i wizerunkowych. Nie wolno zmieniać czcionki, kolorystyki ani formy hasła. Należy zachowywać jego właściwe proporcje względem logotypu. Dopuszczalne jest umieszczenie hasła w innych częściach projektów. W niektórych sytuacjach może zachodzić konieczność stosowania logotypu wraz z bezpośrednio przypisaną pełną nazwą firmy. W przypadkach, gdzie nie jest to konieczne, zaleca się stosowanie logotypu w wersji podstawowej lub z hasłem, tak aby pełna nazwa nie znajdowała się w jego bezpośrednim otoczeniu, czyli polu ochronnym.

Wersję podstawową logotypu zaleca się stosować we wszystkich przypadkach, gdzie warunki technologiczne pozwalają na jego dokładną reprodukcję, czyli np. w drukach offsetowych, laserowych, wielkoformatowych oraz w internecie. Podstawowymi czcionkami w komunikacji firmy jest rodzina fontów Myriad Pro w wersji SemmiExtended, dodatkowo rozciągnięta w poziomie do 105%.
Nie można zmieniać czcionki, kolorystyki ani formy hasła. Należy zachowywać jego właściwe proporcje względem logotypu. Po prawej przedstawiono układ hasła pod logotypem, jednak dopuszczalne jest także umieszczenie hasła w innych częściach projektów.
Logotyp w wersji podstawowej zbudowany jest z dwóch kolorów: granatowego i niebieskiego. Logotyp w wersji uzupełniającej z hasłem zawiera dodatkowo kolor czerwony.
Logotypy w wersji o uproszczonej kolorystyce oparte są na kolorach Pantone 655 – odpowiednik koloru granatowego, Pantone 192 – odpowiednik koloru czerwonego.

Logotyp w wersjach achromatycznych.
Pole podstawowe to minimalny zamknięty obszar wokół logotypu, w którym znak może być użyty.

Pole ochronne to obszar wokół logotypu, w którym nie może pojawić się żadna inna froma zarówno graficzna, jak i tekstowa. Wyjątkiem jest wersja logotypu z hasłem.
Logotyp w wersji podstawowej.

Logotyp w wersji uzupełniającej z hasłem.
W większości przypadków należy planować umieszczanie logotypu na tle białym lub bardzo jasnym. W tym celu zaleca się umieszczanie ilustracji poza polem ochronnym logotypu lub rozjaśnienie tła w obrębie logotypu.

Ten serwis używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki zmień jej ustawienia.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza akceptację stosowania plików cookies.
Informacja o plikach cookies.

Akceptuję